VÅRE 10 BESTE TIPS TIL DEN PERFEKTE BRYLLUPSFESTEN

Hvor skal du ha bryllupsfesten? Må man ha bryllupskake? Hvordan var det der med det å kaste ris
eller ikke igjen? Det er mange spørsmål som dukker opp når du skal arrangere ditt livs viktigste fest!
Vi på Nermo Hotell har tatt imot gjester i snart 150 år, og har arrangert bryllup nesten like lenge, så vi
har en viss formening om hva som skal til for å skape en minneverdig feiring, og hva du skal unngå å
gjøre.

  1. VELG DET RETTE STEDET FOR DITT BRYLLUP:
    Finn ut av hvilken ramme dere ønsker å sette for akkurat deres bryllup, og finn ut hvilke
    steder som kanskje kan passe de ønskene som dere har. Husk at det ofte er bedre med ett
    litt for lite lokale enn et altfor stort. Et «halvfullt» lokale kan sette en veldig negativ dempet
    på stemningen. Men vær ute i god tid! Mange av de mest populære stedene er booket flere
    år fram i tid. På Nermo Hotell kan du dessuten leie hele hotellet slik at dere er de eneste
    gjestene på huset. Vi kan arrangere ditt bryllup i våre historiske lokaler i hovedbygningen,
    eller vi kan arrangere det på Låven vår, vi har erfaring med bryllup fra 20 gjester til 120
    gjester. Vi har gode erfaringer med både, vår, sommer, høst og vinterbryllup. Les mer om
    våre lokaler på: https://nermohotell.no/bryllup/

  2. MATEN MÅ VÆRE GJENNOMTENKT:
    Vi synes at maten er noe av det viktigste, men vi vet at mange ikke husker maten fra et
    bryllup, men de husker mye annet. Vi har flere festmenyer du kan velge mellom, men det
    som er felles for alle er at det er god tradisjonsmat laget fra bunnen av, av våre dyktige
    kokker. Vi mener at det er viktig at maten matcher stedet du har valgt for ditt bryllup og vi
    vet hva som passer på Nermo, men er selvsagt fleksible med tanke på dine ønsker og behov.
    Uansett kan det være viktig at gjestene får noe å spise når de kommer, det er en lang dag, og
    avslutt veldig gjerne med nattmat, smart med tanke på «dagen derpå».

  3. MÅ DU HA EN TRADISJONELL BRYLLUPSKAKE?
    Mange velger vekk den tradisjonelle bryllupskaken, men ønsker du det har vi kontakter med
    noen av de beste, og vårt råd er at dersom du skal ha kake, så server den til kaffen. Noen er
    opptatt av tradisjoner, mens andre ønsker å legge pengene på andre ting enn kake.

  4. KAN GJESTENE LEGGE BORT TELEFONENE?
    Det er mulig å be gjestene om å legge telefonen i lomma og nyte øyeblikket, men da må du
    leie inn en egen bryllupsfotograf, alle vil jo ha minner fra denne viktige dagen. Legg da gjerne
    ut alle bildene i etterkant på en webside slik at alle kan ta del av minnene. Bilder er viktige en
    dag som denne, men det er viktig å tenke gjennom hvordan dere vil ha det, slik at du slipper
    å sende ut meldinger i etterkant for å spørre om folk tok bilder fra festen. Informer gjerne
    gjestene om deres spesielle hashtag slik at det blir lettere for dere å få sett bildene i
    etterkant.

  5. ROSEBLADER, KONFETTI ELLER RIS?
    Tidligere var det veldig vanlig å kaste ris på bruden, men da fuglene kan bli syke og dø av
    dette, ble det heldigvis slutt. Uansett er det en flott tradisjon og kurver fylt med roseblader
    kan være veldig stemningsfullt på vei ut av kirken, eller hva med å fyre på med gullkonfetti på
    bryllupsfesten? Det er uansett vi som må rydde opp, det slipper du å tenke på.

  6. HVA SKAPER GOD STEMNING?
    Vi vet hvordan det kan dekkes opp og pyntes, men veldig ofte har brudeparet ønsker om
    hvordan det skal være, og da hjelper vi veldig gjerne med til å oppfylle den drømmen som
    dere har. Pyntingen av lokalet kan ofte være like viktig som maten og er ofte noe som blir husket i etterkant, det er uansett synlig på samtlige bilder som tas i løpet av kvelden. Det er ofte de små detaljene som blir lagt merke til, samt at helheten ser visuelt bra ut.
  1. MÅ VI HA MUSIKK?
    Ja, du må ha musikk! Musikk setter stemningen, men det er vanskelig å tilfredsstille både
    tanter og nevøer da musikksmaken er veldig forskjellig. Bruk derfor penger på et band eller
    på en god DJ, ikke stol på at en «rå» spilleliste på mobilen redder kvelden. Finn en DJ som er
    bra og sett av litt penger til dette, det angrer du sjeldent på. Mangel på god musikk kan være
    det som gjør at folk går og legger seg før brudevalsen.

  2. HVORDAN SKAL JEG PLASSERE GJESTENE?
    Dette er et vanskelig puslespill, men dette er kanskje det viktigste du gjør for å sørge for at
    det blir en bra fest for alle. Det er ofte smart å sette to utadvendte mennesker ved siden av
    to litt mer forsiktige, da føler ingen av dem seg alene. Det kan også være smart å tenke
    gjennom og du vil ha langbord istedenfor de tradisjonelle runde bordene. Hva passer best til
    lokalet dere har valgt og de gjestene som du har invitert. Det er kjedelig å komme hjem fra et
    bryllup og det eneste du husker er at de som satt på bord 4 hadde det mye morsommere enn
    deg.

  3. HVA GJØR DU DAGEN ETTER?
    Det er få ting som er så hyggelig som å møte gjestene dagen etter et bryllup, sladre litt og få
    en oppdatering fra de andre bordene. Kanskje åpne gavene sammen med gjestene? Dersom
    du har ditt bryllup på Nermo Hotell kan du leie hele hotellet og da er det du som bestemmer
    når dere vil ha frokosten servert dagen etter! Kanskje smaker kaken enda bedre dagen
    etterpå enn den gjorde etter bryllupsmiddagen kvelden før? Og det er alltid kake igjen…..

  4. START PLANLEGGINGEN!
    Denne prosessen tar tid, så start planleggingen i dag og det begynner som regel med å finne
    det perfekte bryllupslokalet, neste skritt er å finne riktig dato. Start tidlig, sett av tid, og husk
    at det er alltid mulig å få hjelp til planleggingen, enten av svigermor, av det stedet der hvor
    bryllupet skal arrangeres eller av en profesjonell brylluparrangør. Lykke til, vi er det for dere
    slik at det blir det perfekte bryllupet, akkurat slik som dere har sett for dere.
    Lykke til med planleggingen av ditt bryllup. Vi hjelper deg veldig gjerne med å skape et minneverdig
    bryllup, du må stå for brud/brudgom og gjestelisten, rammene rundt bidrar vi veldig gjerne med.